پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بیش از 560 هزار زائر از سراسر جهان  وارد عربستان شد

بیش از 560 هزار زائر از سراسر جهان  وارد عربستان شد

مدینه – پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت- منابع عربستانی روز پنجشنبه اعلام کردند که برای شرکت در مناسک حج سال 97 ، تعداد 567 هزار زائر از سراسر جهان وارد خاک این کشور شده اند. 
اداره گذرنامه عربستان اعلام کرد، تعداد 4 هزار و 696  نفر از طریق مرزهای زمینی ، 4 هزار و 258 نفر از طریق کشتی و بقیه از مرزهای هوایی شامل جده و مدینه ، وارد این کشور شده اند. 
در همین حال منابع ستاد حج ایران نیز گفته اند که تا روز چهارشنبه نزدیک به 32 هزار تن از زائران ایرانی وارد سرزمین وحی شده اند.
در حج امسال ، پیش بینی می شود، بیش از 2 میلیون زائر از سراسر جهان وارد خاک عربستان شوند و از جمهوری اسلامی ایران نیز86 هزار نفردر این مراسم شرکت می کنند. 
زائران ایرانی ، تماما از مرزهای هوایی شامل مدینه منوره و جده وارد خاک عربستان می شوند ، بطوری که زائرانی که مستقیم وارد مدینه می شوند، "مدینه اول" و زائرانی که از طریق جده وارد عربستان می شوند "مدینه دوم" نامیده می شوند.
زائران مدینه دوم مستقیم از جده به مکه مکرمه انتقال می یابند و بعد از انجام مناسک حج ، راهی مدینه شده و از آنجا به کشور باز خواهند گشت و زائران مدینه اول، بعد از 

اقامت 6 روزه در این شهر و زیارت حرم نبوی و بقیع، برای انجام مناسک حج به مکه انتقال می یابند و سرانجام نیز از طریق جده به کشور باز می گردند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.